UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Font Size

Layout

Menu Style

Cpanel

Dieta cud

Dr Jolanta Nalewaj - dietetyk

Co jeść, aby długo żyć i cieszy ć się dobrym zdrowiem? To odwieczne pytanie a zwłaszcza w dobie, kiedy długość życia wydłuża się i ludzie zaczynają dożywać 100 lat. Odpowiedź oczywiście nie jest jednoznaczna, bo nie ma jednego składnika, który by zapewnił długie i tęgie życie, ale wiemy na pewno, co może być lub co może nas spotkać  gdy pewnych składników pokarmowych zabraknie.  W podstawowej diecie powinniśmy uwzględnić składniki odżywcze bez których nasze zdrowie i dobre funkcjonowanie fizyczne i intelektualne  by ucierpiało. Są to:

•    Białka,
•    Tłuszcze,
•    Węglowodany,
•    Składniki mineralne, witaminy, woda, kwasy organiczne


Mięso bo o nim będziemy mówić  jest jednym z podstawowych produktów zawierające powyższe składniki. Wartość odżywczą mięsa zależy od jego gatunku, wieku, płci. Mięso ze względu na wysoką wartość odżywcza i smakową jest bardzo ważnym produktem w naszej diecie. Dostarcza wysokowartościowego białka tj. albuminy, globuliny, nukleoproteidy, kolagen i elastynę.  Białka należą do tych składników pokarmowych bez których nie ma życia gdyż z nich zbudowany jest organizm człowieka. Witaminy które w znacznej ilości występują w mięsie to zwłaszcza z grupy B oraz minerały żelazo, cynki selen.  Witaminy i minerały nie są źródłem energii ani też materiałem budulcowym ale ich brak doprowadza do wielu chorób i powodują zmiany patologiczne zwłaszcza u dzieci. Tak więc zachęcam do jedzenia produktów mięsnych zwracając uwagę na dzienne zapotrzebowania tych produktow.

Jesteś tutaj: Home Dieta cud